Δημοφιλείς αναρτήσεις

Προς Αναγνώστη Καλωσόρισμα και μια εξήγηση

Αγαπητέ αναγνώστη, καλώς όρισες στα μέρη μας, μπορείς να ξεκουραστείς λίγο εδώ, δεν έχουμε θέματα που λειτουργούν σαν ενοχλητικές μυίγες, εδώ θα βρεις κάποια κείμενα ποίησης ή πεζά, κείμενα φιλοσοφίας, αρχαίου ελληνικού λόγου, κείμενα γραμμένα στις πιο γνωστές ευρωπαϊκές γλώσσες, (μια καλή μετάφραση εκ μέρους σου θα ήταν ευπρόσδεκτη) που μου έκαναν εντύπωση, αν κι εσύ βρεις κάτι, πολύ ευχαρίστως θα το δημοσιεύσω αν είναι κοντά σ'αυτά που αποτελούν την περιρρέουσα ατμόσφαιρα αυτού του μπλόγκ. Επίσης η Τέχνη αποτελεί κεντρική θέση όσον αφορά στις δημοσιεύσεις αυτού του ιστότοπου, αφού η πρωταρχική μου ενασχόληση από εκεί ξεκινά κι' εκεί καταλήγει. Φανατικά πράγματα μην φέρεις εδώ, δεν είναι αυτός ο τόπος, φτηνές δημαγωγίες επίσης εξαιρούνται, σκέψεις δικές σου, γνήσιες, προβληματισμούς δικούς σου, πολύ ευχαρίστως, ανακύκλωση εκείνου του χαώδους, όπου σεύρω κι όπου μεύρεις, δεν το θέλω. Οι καλές εξηγήσεις κάνουν τους καλούς φίλους. Εύχομαι καλή ανάγνωση.

σημ: κάθε κείμενο μπορεί να αναδημοσιευτεί ελεύθερα φτάνει να αναφέρεται οπωσδήποτε
η πηγή του, δηλ, η ονομασία του μπλόγκ μου.
Σας ευχαριστώ για την κατανόηση!







Σάββατο 23 Απριλίου 2011

Ολίγα για τον Επίκουρο

        Φαίνεται πως πολλοί δεν χώνευαν τον Επίκουρο, για να γραφτεί εκείνο το 
  «    ὕστατος αὖ φυσικῶν καὶ κύντατος, ἐκ Σάμου ἐλθὼν
γραμμοδιδασκαλίδης, ἀναγωγότατος ζωόντων.» από τον Τίμωνα.

Μαζί στην φιλοσοφική αναζήτηση, συνεπικουρείτο απ’τα τρία αδέλφια του, τον Νεοκλή, τον Χαιρέδημο και τον Αριστόβουλο

Γιατί όμως τόση αντιδικία αλήθεια για τον Επίκουρο; Γιατί τόσες και τόσες αρνητικές φωνές, δεν το καταλαβαίνω. Γεννούσαν οι φιλόσοφοι τόσο πάθος και αντιζηλία; ΄Ετσι φαίνεται.
Από τα δώδεκά του άρχισε την φιλοσοφία και στα τριανταδύο εδιδασκε πλέον δημόσια τες δικές του αρχές και θεωρίες.
Δεν άρχιζε τις επιστολές του  με το Χαίρειν.  αλλά με το Ευ πράττειν και Σπουδαίως ζειν

γεννθη δ, φησν πολλδωρος ν Χρονικος, κατ τ τρτον τος τς ντης κα κατοστς λυμπιδος π Σωσιγνους ρχοντος μηνς Γαμηλινος βδμ, τεσιν στερον τς Πλτωνος τελευτς πτ.

Τελευτῆσαι δ' αὐτὸν λίθῳ τῶν οὔρων ἐπισχεθέντων, ὥς φησι καὶ Ἕρμαρχος ἐν ἐπιστολαῖς, ἡμέρας νοσήσαντα τετταρεσκαίδεκα. « Ὅτε καί φησιν Ἕρμιππος ἐμβάντα αὐτὸν εἰς πύελον χαλκῆν κεκραμένην ὕδατι θερμῷ καὶ αἰτήσαντα ἄκρατον ῥοφῆσαι·
Τα είχαν μαζί του γιατί ερωτοτροπούσε με τις εταίρες και γιατί σε ορισμένους υπήρξε υπερβολικός στα εγκώμιά του και άγγιζε τα όρια της κολακείας.

Στο Περί Τέλους ( fg. 67 Us.) γράφει Ο Επίκουρος:


Ο γρ γωγε χω τ νοσω τγαθν, φαιρν μν τς δι χυλν δονς, φαιρν δ τς δι' φροδισων κα τς δι' κροαμτων κα τς δι μορφς

πκτητς (III. 24. 38) τε κιναιδολγον ατν καλε κα τ μλιστα λοιδορε. Κα μν κα Τιμοκρτης ν τος πιγραφομνοις Εφραντος Μητροδρου μν δελφς, μαθητς δ ατο τς σχολς κφοιτσας φησ δς ατν τς μρας μεν π τρυφς, αυτν τε διηγεται μγις κφυγεν σχσαι τς νυκτερινς κενας φιλοσοφας κα τν μυστικν κενην συνδιαγωγν.

Και ο Επίκουρος έλεγε διάφορα για όλους μηδενός εξαιρουμένου, για τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, τον Ηράκλειτο, τον Πρωταγόρα τον Δημόκριτον, τους διαλεκτικούς τους κυνικούς τον Αντιδωρον……
Φαίνεται πως τότε υπήρχε πραγματικός πόλεμος ανάμεσα στους διάφορους στοχαστές….

Δεν υπάρχουν σχόλια: