Δημοφιλείς αναρτήσεις

Προς Αναγνώστη Καλωσόρισμα και μια εξήγηση

Αγαπητέ αναγνώστη, καλώς όρισες στα μέρη μας, μπορείς να ξεκουραστείς λίγο εδώ, δεν έχουμε θέματα που λειτουργούν σαν ενοχλητικές μυίγες, εδώ θα βρεις κάποια κείμενα ποίησης ή πεζά, κείμενα φιλοσοφίας, αρχαίου ελληνικού λόγου, κείμενα γραμμένα στις πιο γνωστές ευρωπαϊκές γλώσσες, (μια καλή μετάφραση εκ μέρους σου θα ήταν ευπρόσδεκτη) που μου έκαναν εντύπωση, αν κι εσύ βρεις κάτι, πολύ ευχαρίστως θα το δημοσιεύσω αν είναι κοντά σ'αυτά που αποτελούν την περιρρέουσα ατμόσφαιρα αυτού του μπλόγκ. Επίσης η Τέχνη αποτελεί κεντρική θέση όσον αφορά στις δημοσιεύσεις αυτού του ιστότοπου, αφού η πρωταρχική μου ενασχόληση από εκεί ξεκινά κι' εκεί καταλήγει. Φανατικά πράγματα μην φέρεις εδώ, δεν είναι αυτός ο τόπος, φτηνές δημαγωγίες επίσης εξαιρούνται, σκέψεις δικές σου, γνήσιες, προβληματισμούς δικούς σου, πολύ ευχαρίστως, ανακύκλωση εκείνου του χαώδους, όπου σεύρω κι όπου μεύρεις, δεν το θέλω. Οι καλές εξηγήσεις κάνουν τους καλούς φίλους. Εύχομαι καλή ανάγνωση.

σημ: κάθε κείμενο μπορεί να αναδημοσιευτεί ελεύθερα φτάνει να αναφέρεται οπωσδήποτε
η πηγή του, δηλ, η ονομασία του μπλόγκ μου.
Σας ευχαριστώ για την κατανόηση!







Κυριακή 31 Μαρτίου 2019

ΣΚΕΨΕΙΣ

 ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ
 
Η μοντέρνα τέχνη κατέστρεψε ολοσχερώς την παλιά καλή ζωγραφική τη γλυπτική και σχεδόν και την αρχιτεκτονική.θα μου πείτε καινούριες ανάγκες, καινούρια προβλήματα καινούριοι προβληματισμοί των καλλιτεχνών και των φιλοσόφων. Αλλά βέβαια δεν είναι μόνο αυτό.υπάρχουν και τα στραβοπατήματα που πρέπει να τα παραδεχτούμε αν έχουμε θάρρος και ψυχικό σθένος.γιατί σήμερα που επαιρόμαστε πως έχουμε δημοκρατία και ελευθερία λόγου, μου φαίνεται πως μόνο μέσα στη φαντασία μας συμβαίνουν αυτά τα πράματα.αφαίρεσα κι εγώ το γάμμα όπως τον σεφέρη και πήγα ενάντια στον καβαφη.πράγματα εκείνος πράματα ο σεφερειάδης ο σμυρνιός.επίσης με δύο μι, γλυτώνουμε την παρεξήγηση του γάμα, προστακτική του γαμώ, αν και στα αρχαία το ρήμα γαμέω-ώ εσήμαινε τον γάμο.τέλος πάντων έλεγα πως η σύγχρονη τέχνη χάλασε την παλαια και τί κατάλαβε; Αφού να φανταστείτε την εποχή του ντανταϊσμού ήθελαν να καταστρέψουν όλα τα μουσεία και την εποχή του φουτουρισμού έλεγαν πως ένα αμάξι μια λιμουζίνα τύφλα νάχει μπροστά τους η νίκη της σαμοθράκης.άρχισε δηλαδή από πολύ καιρό αυτή η φθορά δεν είναι σημερινό γεγονός.ήρθε και ο χέρμπερντ ρίιντ κι ΄εβγαλε έξω όσα αγάλματα είχαν βάση στην ιστορία της τέχνης του βαζοντας τα κινούμενα αντικείμενα του κάλντερ σε περίοπτη θέση.ειπαμε αλλά όχι κι έτσι.θέλω να πω έχουνε και οι κριτικοί μερίδιο ευθύνης για την όλη κατηφόρα που πρώτος πρώτος φταίει ο περίφημος πικάσσο που σε μια διετία το 1907 κατέστρεψε ολοσχερώς βασιζόμενος επάνω στον άλλο τρελό του μετειμπρεσσιονισμου τον σεζάν, την όλη τέχνη.συνεργός του ο μπρακ άλλη ιδιοφυϊα κι αυτός έγραφε και ζωγράφιζε,και μας άφησε πολλά ρητά και παραλειπόμενα.ο ολιγόλογος πικάσσο δουλευε και δεν πειραματιζόταν μόνο.εγώ έλεγε βρίσκω δεν αναζητώ.γιατι μερικοί ύστερα ΄εκαναν την αναζήτηση αυτοσκοπό.απ΄όλους που δεν πρόδωσαν την τέχνη αν και προχώρησαν ως εκεί που δεν πάει τον μοντερνισμκό ήταν ο χένρυ ματις με τις περίφημες οδαλισκες του που ήθελε μια τέχνη και συμφωνώ σ΄αυτό σαν μια αναπαυτική πολυθρόνα οπου ο κουρασμένος αστός που σχόλαγε απ΄τη δουλεια του να βρισκε μια γαληνη και ηρεμία ψυχής. Τι να σας τα πρηξω πιο πολυ δεν είναι του χαρακτήρα μου.ένα σας λέω ο καλύτερος ζωγράφος της ελλάδας που βαζει κάτω όλους τους σπουδασμένους παραμένει ο θεόφιλος.ούτε πτυχία ούτε διπλώματα ούτε σχολές ούτε θεωρίες. Αφού ο βλαχόπουλος μας ελεγε που μετρουσε τα ταλεντα με ορισμένη μέθοδο πως αν ο ρέμπραντ είχε ας πούμε έξη τον αριθμό στο ύψος του ο θεοφιλος είχε τέσσερα....καταλάβατε;

Δεν υπάρχουν σχόλια: